Směr Bělina!

Autobus
Autobus | ilustrační foto | mF

Roztoky dostaly po dohodě v koalici z roku 2012 novou autobusovou linku 359. Původně možná dobrý záměr se v současné době ukazuje býti neefektivním, což kritizovali i někteří zastupitelé. Město na ni smluvně příspívá zálohově „pouhých“ 35 tisíc korun měsíčně (což je zhruba čtvrtina celkových příspěvků na linky 340 a 350), ale je to zbytečná investice, která městu příliš nepomáhá.

Je evidentní, že velká část obyvatel města, která žije například v Solníkách, je odloučena od veškeré dopravy do Prahy. Ovšem myslím si, že linka „Solníky – Dejvice“, by byla ve výsledku prospěšnější než další přesedání na jiný autobus nebo vlak do Prahy. Nejrozumnější se zdá být posílení linek 340 a 350, které nedostatečně pokrývají ranní špičky do Prahy a nočních spojů z Prahy. Ranní autobus z Roztok připomíná spíše plechovku sardinek než důstojný dopravní prostředek. Zkultivování ranní dopravy do Prahy je možná lepší nápad než luxus autobusu „nádraží – Solníky – pivovar – Suchdol“, který je prospěšný maximálně houbařům a pivním fanouškům. Autobus duchů měl možná naplňovat krásnou ideu kolektivního zájmu, ovšem Roztoky potřebují peníze jinde.

Upřímně nevím, proč byl autobus 359 tak důležitým předmětem koaličního jednání, ale doufám, že s dostatkem sebereflexe s tímto problémem dokážeme něco udělat. Mně a místní ODS připadá, že linka 359 je ztělesněním problému, který trápí celé Roztoky – nedostatku dialogu mezi městem a občany. Doufám, že se to nejen v dopravní sféře zlepší.

Roland Mádlo
nezávislý kandidát za ODS

Kam dál

Doprava | Tomáš Petschnigg
Jak dál s linkou 359? | Vít Calta
Slovo starosty | Jan Jakob

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na „Uložit změny“.

Rolande,

kde jste v rijnu 2013 byl? Na vedlejsim clanku se 359 probirala horem dolem a jasne bylo, ze ta linka, pokud nepovede az do Dejvic a nebude stavet u kruhaku, tak je k nicemu. Vas kolega z ODS zminoval i to, ze preferuje zastavku u Tesca a ne u Lidlu:-)

Bus jezdi pul roku a Vy jste si ted vsiml, ze jezdi prazdny? No celkem nechapu. A kdyz se obcan zeptal na cokoliv na oficialnim webu Roztok, neodpovedel mu nikdo.

To, ze se jedna o bus do pivovaru se zde psalo tez. Byly tam i jine dotazy - vybavuje se mi dotaz na kolo, tam tusim, tez nikdo neodpovedel.

Cili roztocka klasika, no.

úsměvné

Vážený pane Mádlo,
přijde mi docela úsměvné, že kandidát za ODS se podivuje nad nesmyslem, který prosadila koalice ve které je i ODS. To je jako to známé "zloděj volá: chyťte zloděje" . Jste si jist, že kandidujete za správnou stranu ? :-) Nu což - u ODS nic nového vždyť i v celostátní politice se to praktikuje stejně... viz například minulá vláda, která pod vedením ODS vzala penzistům slevu na dani, aby teď ODS mohla navrhovat její navrácení.
S pozdravem
M.Holý

Vážený pane Holý, linka 359

Vážený pane Holý,
linka 359 byla slibem TOP09 a zároveň její programovou prioritou. Je zjevné, že tento nápad neuspěl, když o tom mluví občané i ROPID, jehož mluvčí mi potvrdil, že sami registrují velmi nízké využívání linky.
A na přehodnocení není nikdy pozdě, dle mého.

R. Mádlo

No co dodat,snad jen to, že pan R. Mádlo je ve věku 18 let a opravdu nemá na věci vlastní názor. Článek byl napsán viditelně pod taktovkou ODS. Dotyčný pisatel pouze posloužil jako nástroj šíření bludu. Co chcete po dítěti, které má potíže samo se sebou. Stačí navštívit internetové profily dotyčného a vše Vám bude jasné. Tak jen stačí doufat, že ve volbách uspějí opravdu odborníci a NE potrhlé děti....

Dehonestace

Paní Pavelková, o autobusy se moc nezajímám, ale tohle je opravdu nechutná dehonestace - a to ať by šlo o kohokoliv. V našem civilizačním prostoru je zvykem, že argumentace ad personam se považuje za společensky nepřijatelnou a lidé, kteří ji používají, za hulváty (nic na tom nemění ani fakt, že na stávající roztocké politické scéně vystupují nejméně dva lidé, kteří k ní přistupují s oblibou). Svým slovům dodáte větší váhu, pokud raději napíšete něco k věci samé.

Vážená paní Pavelková, cením

Vážená paní Pavelková,
cením si vašeho zájmu o můj život na internetu, ale rád bych se k vašemu komentáři vyjádřil:
a) Svůj článek jsem psal maximálně pod taktovkou kamaráda, se kterým jsem diskutoval literární a gramatickou stránku věci. Ač názor v ODS sdílíme, tak jsem se o něj zajímal nejvíce já. Čísla a zdroje jsem si taktéž vyhledával sám, a článek jsem rovnou poslal Odrazu bez jakéhokoliv schvalovacího procesu uvnitř místní organizace.
b) Moje internetové profily nesouvisí s činností ODS. Jsou ryze osobní, a pokud máte zájem, můžete se o mých pohledech na chod města pobavit čtvrtého října, kdy budeme pořádat vinobraní.
c) Pro vaše dobro vám dám přátelskou radu: než budete chtít někoho takto posuzovat, zjistěte si o dané osobě více. Vyhnete se tak veřejné ostudě.

S pozdravem
Roland Mádlo

Pane Madlo,

no obcan se tedy pta, o jaka cisla jde, muzete je specifikovat? V clanku totiz nejsou.
Napr.: Mate udelanou studii, kolik lidi bus vyuziva a kolik by ho vyuzivalo, pokud by jezdil tak, jak bylo PUVODNE psano v onom clanku a hlavne pak, jak se psalo v nasledne debete - tj. se ZRIZENIM novych zastavek, o ktere obcan stoji? (psssst, pan Jandik nam zakazal ty zastavky pojmenovavat).

Nekteri se na onen busicek ptaji jiz cca od lonskeho roku, proto zde byly dotazy, kde jste loni byl. Viz dlouha diskuze zde:

http://www.roztoky.com/jak-to-je-s-autobusovou-linkou-do-solnik-20130104

No a pan Jandik nam tu zde pise, cituji:

podstata článku Rolanda Mádla, který si problematiku dopravy vzal za své.

Muj hlas tedy v tuto chvili rozhodne nemate, protoze pokud si kandidat (ktery loni u STEJNEHO tematu nereagoval ani JEDNOU) vzal za sve problematiku dopravy a VZNIKL tento JEDEN clanek, tak ja, jako obcan nechapu a dost se divim.
I proto se ptam, zda jste nemel loni na praci jine veci, nez dopravu. Pokud ovsem jste v doprave odbornik, proc tedy neodpovidate na zde konkretne polozene dotazy k jizdnemu, k jizdnimu radu - napr. k tomu, ze linka nejezdi o vikendu, k vytizenosti, k zastavkam, k tomu zda se vedou jednani (jaka jednani, na jake urovni) jak dal s tim busem. Pokud jste si "vzal dopravu za svou" proc o Vas obcan neslysi i u dalsich temat? Napr. jak to vypada s N. viaduktem, jak a vubec chcete spojit Horo s Uň, Horo s Libc., co delate proto, aby nebyly od 1.9 priserne fronty kolem sedme na Prahu kvuli pruhum pro taxiky:), zda probihaj jednani s Frau Kousalikovou o tomto problemu atd.

Jinak obcan se divi, ze Vy se divite, ze je uplne bezne, ze si volici :) o svych kandidatech informace hledaji i pres net, i pres FB apod. Vas lze samozrejme dohledat zde:

http://zpravy.ihned.cz/c1-62821800-18-let-nejmladsi-kandidati-komunalni-...

Jako tema zde mame zminen opet pouze tento busicek a pak:

Do voleb kandiduje proto, že na úřadě se mu nelíbí mnoho věcí. "Pro mě je to příležitost, jak nahlédnout pod pokličku a poznat mnoho zajímavých lidí," tvrdí.

Tak prosim, zacne uz nekdo (treba nejaky zastupitel ci kandidat) konecne fundovane obcanum odpovidat na zde mesice vznasene dotazy?
Ja si to kandidata, ktery si podle predsedy ODS "vzal dopravu za sve" predstavuji jinak. Ale volby jeste neprobehly, treba se zde uderem dnesniho dne zacnou odpovedi objevovat.

posílení 340 a 350

Všichni tady mluví o posílení linek 340 a 350... o tom se jednalo s ROPIDem už před několika lety a dovolím si shrnout výsledky z roku 2010 (ač to delfinek nemá ráda.., ale novější bohužel nemám).
Nejdříve 340 ... Kapacita točny na Levém Hradci je ve špičce pracovního dne v podstatě vyčerpaná a linku 340 v plné délce posílit nelze, protože by nebylo kam autobusy odstavit. Navíc místní obyvatelé (bydlící u konečné) zavalují ROPID stížnostmi na hluk autobusů, emise atd... Jediná šance je posílit zkrácenými spoji, končícími na zastávce Rozcestí Žalov, ovšem až po vybudování kruhového objezdu na této křižovatce - studie, včetně manipulačních zastávek již existuje, ale je to podmíněno rekonstrukcí vozovky v majetku Středpočeského kraje... Proběhlo i místní šetření na kloubové autobusy, které by posílily ranní špičku, ovšem pouze po výše zmíněný (neexistující) kruhový objezd. Navíc většina zastávek nevyhovuje provozu 18m autobusů a musely by se prodloužit, ev. narovnat (řidič musí vidět v zrcátku všechny dveře). Tedy shrnuto - pokud chceme přidat autobusy 340 ve špičce PD, musíme nejřív postavit kruhový objezd na křižovatce Lidická x Přemyslovská. Linka je financována z výtěžku jízdného, městem Roztoky a Prahou podle kilometrů na jejich území a Středočeským krajem jako základní dopravní obslužnost. Nejvíc přispívá Praha, protože po jejím území vede nejvíce km. Budeme-li chtít posilovat, bude potřeba zjistit, zda ostatní se budou budou chtít také finančně přidat, jinak spadne tíha všech vozokm až po Dejvickou (zatím platíme k Sedleckému přívozu) na Roztoky.
U linky 350 je to ještě složitější, neboť na jejím financování se podílí kromě výše zmíněných i další obce za Roztokami – od Rozcestí Žalov dál platí Úholičky a z Úholiček dál Velké Přílepy atd... Navíc bude na jaře prodlouženo metro do Motola a z linky 350 se stane školní autobus a návoz na vlak.. Již nyní to mají Přílepští linkou 316 na Dejvickou 23 minut a pokud jedou přes Roztoky linkou 350, tak jedou 31 minut. Není neobvyklé, že cestující od Okoře přestupují v Přílepech na 316, aby byli na metru dřív. Po prodloužení metra bude tedy snaha ze strany okolních obcí spoje 350 spíš redukovat, protože budou sloužit pouze školákům, lidem co jedou na vlak nebo přímo do Podbaby, eventuelně Dejvic. Budeme rádi, když se linku 350 podaří zachovat ve stávajícím rozsahu.
Oprášíme tedy zatracovanou 359, dáme jí do plánované trasy Obránců Míru – Masarykova (tudy měla původně jezdit a současná vratka po Obránců Míru je požadavek naší radnice, aby autobus nerušil obyvatele Masaryčky), upravíme smysluplně jízdní řád a prodloužíme ji na Dejvickou... :-)

Pane Prikryle,

dekuji za odpovedi a reaguji po castech:
1. cisla z roku 2010 - ano, to jsou stara cisla, sam to vite. Mame rok 14. Napr. byl jiz v roce 2010 supermarket, jehoz jmeno se nesmi vyslovit, vubec v provozu?
2. O pozadavku na posileni linek 340 a 350 se toho ode mne moc nedoctete, od mne se doctete o nesmyslnem pruhu pro taxiky, ktery byl namalovan 28.8 a takrka se o nem mlci. Ale fajn, jdeme na to: Vysvetlete nam, prosim, tu jarni 350. Jak to bude s jejim rozsahem? Bude jezdit na metro ci ne? Bude jezdit jen do Podbaby? Pisete o jaru a mame takrka rijen, to mame za chvili a obcane nejsou informovani, jak budou mit zajistenou dopravu s Dejv.? Jeste se to nevi? JAK je to mozne?
3. Jak chcete oprasit 359? Pokud predem pocitate s tim, ze 350 nebude jezdit na Dejvickou a Vy tam zavedete 359, tak pak fajn, skvele, ze na to nekdo mysli, ale opravdu to bude mozne? Pokud na Dejvicke busy koncit nemaji, tak jak tam chcete tu 359 dotahnout?
4. No a s tou Masarykovou ulici opravdu to pujde? Nebo je to utopie? Pred koncem Mas. ulice - u panelaku i na druhe strane obcane parkuji tak, ze se tam busicek protahne? A jak planujete to prodlouzeni? Kudy by ta linka do Dejvic jezdila? Jako nyni - cili pres Úň, Horo a Suchdol? A co nove zastavky u kruhaku v blizkosti SM, jeho jmeno se nesmi naznacovat? Kolem vody v Selci by tedy nejezdila?
5. No a 340 - skvele, ze se jednani vedla, ze se premyslelo o kruhaku. Jen nam tu klidne piste, ze se jedna o kruhak u pumpy Pap oil, vsichni obcane neznaji nazvy vsech ulic, ale benzinku zna kazdej a doufam, ze "benzinka" se tu smi pouzivat! No a zase - cisla z roku 10 jsou zastarala.
No a jak to tedy bude vypadat na jare 14 s koncem teto linky? Ta na Dejvickou zajizdet bude? Nebo jen do Podbaby?
6. Posledni, co zde nezaznelo, je N. viadukt, jak to vypada tam? A samozrejme by chtelo obcanum oznamit termin konce toho bince v Papirenske. Znam ho, ale informovat by mel FAKT nekdo jinej.

Pokracovani:

7. bod je to, ze pokud se obcan, jake pasmo opencard se na 359 smi v tuto chvili pouzivat, odpoved nedostane
8. bod - co bude o vikendech, ma obcan z hornich R. se k vlaku busickem 359 sanci se na vlak dostat? Je to v jednani? A v jakem casovem horizontu?

No, tech bodu bude jeste vic: ), dalsi etapy dotazu budou pokracovat, to je jasne. Obcan uz ale snad nepredpoklada, ze by mohl byt informovan PREDEM, cehoz je dukaz ten nablblej pruh pro taxiky a cyklofas., to ze nikdo neinformuje o konci bince v Papirenske aj.

po prodloužení metra

V tiskové zprávě z léta ROPID píše, že budou návrh všech úprav konzultovat s městskými částmi / obcemi na podzim... podzim už několik dní máme, a tak jsem se zeptal, jak jsou na tom - prý stále ještě vyhodnocují dopravní průzkumy a cestující se prý všechny změny dozví včas. Pojem včas je ovšem subjektivní, ROPID myslí 14 dní a cestující by to rád věděl dřív. Radnice by měla návrhy dostat samozřejmě dřív, tak věřme, že se s námi podělí.
V každém případě by se autobusů od Suchdola / Roztok prodloužení metra nemělo nijak výrazně dotknout (otazník je jen linka 350). Nebezpečí hrozilo už s prodloužením tramvaje do Podbaby,.. tady byly tlaky ze strany Prahy 6, aby autobusy končily v Podbabě, nicméně tam naštěstí není místo na autobusový terminál. Takže by měla zůstat nadále Dejvická.
Terminál Dejvická by měly však opustit všechny autobusy, co jezdí po Evropské (119, 161, 218, 312, 316, 356) a přesunout se dál (například autobusy směr Horoměřice na Červený vrch)...
Jinak co se pásem týče, tak autobus 359 v Roztokách a Úněticích je v pásmu 1, ale Suchdol už pásmo B, tedy pokud pojedete až tam, potřebujete dvoupásmový kupon (nebo samozřejmě platí Praha + 1).

Jestli je problémem kapacita

Jestli je problémem kapacita točny na Levém Hradci, nemohl by ROPID projevit trochu kreativity a ráno - kdy je situace netragičtější - objet jeden nebo dva spoje po trase Roztoky - Dejvická (jako 340 odvézt děti, co cestují do pražských škol), pak jako 147 na trase Dejvická - Suchdol odvézt študáky na ČZU a nakonec to jako 359 vzít přes Únětice do Roztok ? Nemusel by se nikde otáčet, Levý Hradec by sice vynechal úplně, ale posílit potřebuje hlavně doprava z Tyršova náměstí - tam se stává, že řidiči nenechají nastoupit vůbec nikoho (!)

ad Masarykova: opravdu si vezmete na triko, že autobusy - a zvlášť některé (ne všechny) jejich řidiče - pustíte na Masarykovu ulici mezi ty spousty dětí, které ji pravidelně přecházejí na cestě do/ze školy, na kroužky atd.? Kromě přednosti zprava (na kterou bych moc nespoléhal) tam není nic, co by je nutně zpomalilo, naopak spousta zaparkovaných aut, zpoza kterých ty děti můžou vyběhnout.

Myšlenka spojit 340 a 147 již

Myšlenka spojit 340 a 147 již tu byla jako jedna z variant obsluhy Suchdola, Únětic a Roztok a zároveň zefektivnit využití autobusů (odpadly by současné ranní manipulační jízdy z Dejvické do Roztok), nicméně ROPID s ní nesouhlasil, protože linka 147 by měla být převedena do kloubů... :-(
Co se týče Masaryčky - vaše poznámka o přecházejících dětech byla nadnesena i na místním šetření, ale zástupci DI PČR i DP Praha odpověděli, že řidič autobusus je profesionál a má ze svého stanoviště mnohem větší přehled o situaci před vozem, než běžný řidič... Možná by se dala snížit rychlost před křížením s 17. listopadu na 30km..

Děkuji za vysvětlení, ale asi

Děkuji za vysvětlení, ale asi si nerozumíme
Měl jsem na mysli několik málo spojů v kritické ranní špičce. To, jestli by se pár roztockých autobusů vracelo ráno z Dejvic přes Suchdol - pokud by to zlepšilo vytížení a vyřešilo problém se smyčkou na LH - nemá přece žádný vztah s tím, jestli na lince 147 jezdí kloubové autobusy.
Beru, že okružní linka nemusí být z x důvodů realizovatelná (i když ne z důvodu, který uvádíte), ale jakou představu do budoucna tedy ROPID (REGIONÁLNÍ ORGANIZÁTOR ... INTEGROVANÉ dopravy) má ?
Pro srovnání: na Suchdol (necelých 7000 obyvatel, 2500 studentů ČZU) jezdí z Dejvic ve všední den 300 (asi hlavně kloubových) autobusů. Do Roztok jezdí z Dejvic 67 autobusů (normálních, zčásti obsazených cestujícími do dalších obcí), plus cca 50 vlaků. Situace s dopravou do Prahy kolem sedmé ráno je už roky neúnosná a podle počtu dětí ve škole poptávka v dalších letech dramaticky poroste. Počet autobusů mezi 6. a 8. hodinou se nejméně od roku 2008 nezměnil. Je to udržitelné - a co s tím budeme dělat kromě plakat, že to nejde ?
Co kdyby ROPID aspoň opustil svou tezi, že zákazník je lump, a umožnili nastupovat zadními dveřmi, aby neodjížděly autobusy vzadu poloprázdné ?

Ad busy na Masarykově:
nezlobte se, ale tohle je alibismus. Kdo konkrétně to řekl a jakou za to ponese odpovědnost ? Co to znamená, že řidič je profesionál (nikdy jsem nepochyboval, je je to jejich profese)? Je to podle Vás skutečnost nebo proklamace ? Stejně tak by popřeli, že řidiči budou jedit s telefonem u ucha nebo vysazovat uprostřed serpentiny cestující jako trest za to, že dlouho hledala drobné - přesto jsem obojí zažil. Můj subjektivní dojem je, že za poslední roky - zvlášť od doby, kdy ČSAD Kladno přišlo o monopol na lince do Roztok - se chování řidičů zlepšilo, ale rozhodně není a nikdy nebude ideální. Možná jsem paranoidní a respektuji, že to můžete vidět jinak. Neberu ale odvolávání se na nějakou třetí stranu: kdo tohle rozhodne, udělá to jen a jen na svoji odpovědnost, musí to udělat ze svého přesvědčení a nemůže se odvolávat na to, že někdo třetí něco řekl (představte si, že byste to rozhodl Vy a pak se nedejbože něco stalo - co byste pak řekl tomu dítěti nebo jeho rodičům ? Že Vám Pepík něco tvrdil, že Vás to mrzí a že se to příště už určitě nestane ?)

Vážený pane Mádlo, máte

Vážený pane Mádlo,
máte pravdu, že tuto nesmyslnou linku prosazovala hlavně TOP 09, se kterou je ovšem strana, za kterou kandidujete v koalici a jestli se nepletu, tak zavedení jakéhosi takového nesmyslného spoje jste měli i v količní smlouvě, podepsané vaším předsedou. Máte pravdu i v tom, že přehodnotit se to musí! Příště by bylo lepší, kdyby se taková nesmyslná rozhodnutí vůbec nedělala, když už není iniciátor schopen domyslet, že když autobus nebude stavět ani u lidlu, ani u tesca, ani nepojede do Prahy, tak je dost zbytečný.

Kompromisy

Dobrý den pane Holý,

tohle je těžká věc. Koaliční vládnutí je vždycky otázkou kompromisů. Každá strana prosadí část svého programu a u některých jiných věcí skřípe zuby. S tím se prostě nedá nic dělat. Vzhledem k tomu, že je krajně nepravděpodobné, že by po následujících komunálních volbách v Roztokách mohla vzniknout jednobarevná vláda, bude nutné dělat takové kompromisy i v dalším období, ať už bude vládnout kdokoliv. Podstatné jsou hlavně výsledky koalice jako celku a ty špatné nebyly.

Na druhou stranu by se neměly dělat kompromisy shnilého druhu a dávám Vám zapravdu, že odebrání slevy na dani důchodcům byla zbytečná pitomost. Problém je ten, že ODS tolerovala ekonomického diletanta Kalouska, ze kterého si podstatná část odborné veřejnosti dělá srandu, na křesle ministra financí, kde opakovaně prosazoval zvyšování daní a napáchal neuvěřitelné škody zejména vůči malým podnikatelům a živnostníkům. Petr Nečas bohužel selhal v klíčovém momentu prosazování daňového balíčku, kdy nechtěl riskovat pád vlády (ke kterému by podle mě v tu chvíli stejně nedošlo - příliš mnoho lidí nemělo splacené své hypotéky) před dodržením programu. Výsledkem bylo, že vláda stejně za několik měsíců padla, sesypal se celý politický systém a ODS za to zaplatila strašlivou cenu. Budiž to mementem.

Kompromisy jsou v politice nevyhnutelné, ale člověk musí znát své meze a nesmí se v rozhodujícím okamžiku podělat. My v Roztokách jsme v tomto volebním období zabránili ztrojnásobení daně z nemovitosti, kdy zástupci ODS byli připraveni odejít z koalice, pokud by se to realizovalo. A pokud bude někdo zvyšovat daně a místní poplatky v následujícím období, tak my u toho za žádných okolností nebudeme asistovat.

Mějte se pěkně

Tomáš Šalamon

Vážený pane Šalamone, já

Vážený pane Šalamone,
já samozřejmě chápu princip koaličního vládnutí, stejně jako zodpovědnost za dobré i špatné výsledky koaličního působení. Pozastavuji se tu jen nad tím, že kandidát za koaliční stranu kritizuje něco, za co má ta konkrétní strana stejnou zodpovědnost , stejně jako ostatní koaliční subjekty (nehledě na to, zda v radě konkrétně zvedali ruku pro či proti). Nu, když ale vzpomenu minulé období, tak také ODS intenzivně kritizovala vedení města a starostku a přitom se na vládě celou dobu podílela, takže to vlastně není vůbec nic nového. Nazval bych to "fenomén roztocké ODS" a definoval bych to jako snahu za každou cenu být a setrvávat ve vedení města a přitom tvrdit, že za vše můžou jen Ti ostatní.
Také se mějte pěkně
M.H.

Vyborne,

takze jsme se dozvedeli, kdo za ten busicek muze.

On to tu snad nekdo jeste nevedel? :)

Autobus jezdici ze Solnik do pivovaru a zpet je kritizovan nekolik mesicu. Nikde nevidime snahy vyrobit nove zastavky, ktere by vytizenosti linky pomohly. Nebo snad mluvci neco panu Madlovi sdelil? Ptal se snad nekdo dalsi Ropidu?

Verejnost se stale divi a nikdo to neresi, KLASIKA!

Dobrý den, pane Holý, většina

Dobrý den, pane Holý,

většina argumentů už tu padla, já bych k tomu snad jen dodal, že z naší strany to snad není ani kritika. Topka má k veřejné dopravě sice trošku jiný postoj než ODS, ale linka 359 byla zavedena bezpochyby s dobrým úmyslem. Ruku jsme zvedli pouze proto, že jsme to slíbili v koaliční smlouvě, což nás nezbavuje odpovědnosti - to máte pravdu. Před schválením nám ale bylo přislíbeno, že náklady na linku nebudou vyšší než 350 tis. Kč za rok, a že po půl roce výsledek zanalyzujeme. Myslím, že trvat na věcech, které se neosvědčily nemá moc smysl a to je myslím podstata článku Rolanda Mádla, který si problematiku dopravy vzal za své.
K dalšímu jen doplním, že nikdo ze současných zastupitelů v minulém volebním období v zastupitelstvu nebyl, takže předhazovat nám donekonečna historii nepovažuji úplně za fér.

Pěkný den,

Roman Jandík
místostarosta města

Vážený pane

Vážený pane Jandíku,
zareaguji jen na poslední odstavec. Jestli jste chtěli mít čistý štít, pak jste si asi měli založit novou stranu. Tím že jste vstoupili do stávající můžete těžit z její historie a navazovat na vše co v její minulosti považujete za dobré, ale samozřejmě také musíte nést s sebou stigmata minulosti. Jedno bez druhého nejde, byť uznávám, že by pro Vás jistě mohlo být jednodušší jen těžit z toho co se (podle Vás) povedlo.
Hezký den,
M.Holý

Pane Holý, ale no tak... To

Pane Holý, ale no tak... To my bysme zase mohli socialistům donekonečna předhazovat třeba Standu Grosse. Myslím, že je třeba vidět věci v kontextu. Kdyby tu každý po každém minoritním skandálu hned zakládal novou stranu, byl by na českou politickou scénu ještě daleko děsivější pohled, než je teď. Konec konců, i na vraždu je promlčecí lhůta.

Hezký zbytek víkendu,

Tomáš Šalamon

Odpověď

Dobrý den, pane Holý,
máte-li pocit, že zakládání nových politických stran na zeléné louce obohatilo naši politiku, respektive přispělo k vyřešní problémů, které česká politika má, tak já mám pocit přesně opačný. Je to hloupost...A proto jsem vstoupil do ODS, jakožto tradiční strany s členskou základnou, a to v době, kdy již měla své problémy, v době, kdy to už nemohlo nést bezplatné osobní body.

Více k tomuto uvádím zde: http://www.ods.cz/clanek/6757-druhe-volebni-pravo

S pozdravem, Roman Jandík

No to se asi obcanovi, zda?

Vazeni,

nechcete se radeji vratit k problemu busu 359??

Opet nikdo neodpovi na to, co s tim busem bude? Takhle to nechate? Nebo budeme cekat na sotva plnoleteho, ktery si vzal dopravu za svou?
Co ty zastavky? Budete konecne neco delat pro obcany? Dnes dopoledne v tom busu jeli opet asi TŘI cestujici! Priserne!

ten si vzal za své všechno,

ten si vzal za své všechno, podle toho taky vypadá, ale protože mu zase bude umožněno sedět na starostenské židli, tak si zase prosadí se svými loutkami co bude chtít, ne co je výhodné pro občany

Sotva plnoletého

Myslíte starostu?

359

Dobrý den,kdyby autobusu 359 radní upravili trasu,na příklad k nemocnici,
nebo ke školám jak v Žalově tak v Roztokách,třeba by jezdilo víc cestujících.
Hezké dny přeje Jindra Zima

ODS již nedovolí stejného

ODS již nedovolí stejného starostu v dalším období. Má vlastního kandidáta. Ta štvavá kampaň proti TOP a starostovi by vyšla naprázdno a lidé by to cítili jako podvod kdyby se pokračovalo beze změny.

Tak na to si počkám. Náš

Tak na to si počkám. Náš starosta a jeho věrní totiž už všude prohlašují, že má volby v kapse a bude starostou dál. Slyšela jsem drby o tom, že už je na koalici domluvený se Zelenými a Sakurou. Pochopte, že on být starostou musí za každou cenu, tu židli potřebuje, vzdělání nemá, nikdy nepracoval, mnohým je pravděpodobně zavázán.
A vsaďte se, že lidi je volit budou, lidi se rádi nechají oblbovat řečičkami o ničem.

Nesmysl

Jitko, nemluvíte pravdu. Mám velmi blízko k zeleným a minimálně vím, že nic domluvené není. Volit zelené budu, protože Roztoky jsou město, kde chci žít. Někteří lidé ze Sakury jsou mi také sympatičtí, ale obávám se, že už dnes Sakura nemá co nabídnout. Tyto vaše pomluvy a spekulace jsou zcela zbytečné a místní ODS tím rozhodně nepomůžete. Nikdo neví, jak to dopadne a kdo s kým bude jednat. Na rozdíl od Vás doufám, že zelení dostanou co nejvíce hlasů aby nevznikaly zvěrstva jako VTP3 a aby Roztoky byly nadále plné aktivit a nebyly jen noclehárnou jak si přeje ODS. Pokud totiž město přestane podporovat Roztocké spolky a kulturu, dopadne to tak. Pak můžeme přijít například i o Masopust.

Pane M.F., kde jste vzal, že

Pane M.F., kde jste vzal, že ODS nechce podporovat kulturu a spolky? Přečtěte si prosím program pozorně, máme v něm navýšení tohoto rozpočtového paragrafu na 1,5 mil.
Jinak s Vámi ale souhlasím, že bavit se o jakýchkoliv koalicích kohokoliv s kýmkoliv před volbami představuje dělat účet bez hostinského.

M.F, moje pomluvy? a na

M.F, moje pomluvy? a na rozdíl ode mně doufáte, že zelení dostanou co nejvíce hlasů?

přečtěte si, prosím, ještě jednou, co píšu a nic mi nepodsouvejte

TŠ: Jestli M.F nemyslel to,

TŠ: Jestli M.F nemyslel to, že chcete sebrat peníze roztockým spolkům a dát je lidem.

Aha, no, ale my nechceme

Aha, no, ale my nechceme nikomu nic sebrat. Ty peníze přece patří lidem, které o ně stát okradl na daních. A my samozřejmě věříme, že ti lidé vědí, co se svými penězi mají dělat a že se do roztocké kultury a spolků dostanou. Akorát k tomu není potřeba klientelistická instituce nevalné pověsti zvaná kulturní komise, která má zajistit jejich distribuci do správných, spřátelených rukou.
Mimochodem, měl jsem možnost o tom hovořit s některými lidmi se spolků a nepřipadalo jim to jako špatný nápad, protože k řadě z nich se takto dostane daleko víc peněz, než se dostávalo dosud. Kdo zato řve jak protržený, jsou politici, kteří ty peníze dosud rozdělovali. Pak si člověk klade otázky - nemohlo nakonec někomu něco zůstávat za nehty?

Jenže ty peníze veskutečnosti

Jenže ty peníze veskutečnosti rozdělovala Rada města (ve které opět seděli zástupci Vaší strany), Vámi zjevně nenáviděná "kulturní komise rady města" má jen jakýsi poradní, nebo navrhující hlas. Neměli byste tedy radši chtít zrušit radu města? Předpokládám, že ano, pokud tedy byste v ní opět neseděli...

Dobrý den pane Holý, je to

Dobrý den pane Holý, je to trošičku jinak. Ano, máte pravdu, dotace finálně schvaluje Rada a ano, sedí v ní i ODS. V koaliční smlouvě se zavázala respektovat rozdělení 1.1 mio na spolky, což byl požadavek Sakury. Tím byli zástupci ODS celé volební období vázáni, i když při tom co se tam dělo, v některých případech opravdu skřípali zuby. Ale přiznejme si otevřeně, tohle opravdu není v rozpočtu ta nejdůležitější položka.
O poradním hlasu se v případě komisí města nedá mluvit (a u té kulturní už vůbec). Ve skutečnosti se některé věci fakticky rozhodují tam, Rada je jen posvěcuje formálně, protože se prostě nestíhá zabývat každou jednotlivostí. Konkrétně v případě KuKo, pokud tam něco prošlo, na na tutovku to prošlo i v Radě, případně Zastupitelstvu.
"Poradní, navrhující hlas komisí" je ale dokonalé alibi pro šikovné manipulátory (a to nejen v KuKo), které jsou tímto způsobem schopni prosazovat skrze komise své zájmy a zároveň za to nenést jakoukoliv odpovědnost. Komise jsou v podstatě taková korporativistická anomálie uvnitř demokratického systému. Nelze hovořit ani o žádné odbornosti, protože komise jsou politicky sestavovaná tělesa.
Dovolím si také dotaz - proč Vás tak pobuřuje myšlenka, aby si lidé sami bez nějaké komise, bez nějaké rady určili, komu chtějí dát své peníze?

Takže jinými slovy píšete, že

Takže jinými slovy píšete, že současná rada města (ve které je i ODS) je natolik nekompetentní, že schválí cokoliv, co jí jakýkoliv poradní orgán poradí. Není schopna to sama objektivně zhodnotit a zaujmout vlastní názor. To je opravdu alarmující. Buď je chyba v systému - jak se snažíte naznačit, nebo je chyba v tom, že v radě sedí lidé, kteří to nejsou schopni intelektuálně obsáhnout a nechají sebou manipulovat těmi manipulátory o kterých píšete. Smutné.

To byste musel za

To byste musel za nekompetentní považovat všechny městské rady pomalu od revoluce, protože tohle je zažitá praxe. Celkem i dává smysl - jednání rady trvají často mnoho hodin. Pokud by se měla zaobírat všemi jednotlivostmi, museli by tam sedět obden. Čili principiálně je určitá důvěra v poradní orgán nutná. Problém je, když je taková důvěra systematicky zneužívána k prosazování partikulárních cílů. Osobně soudím, že tenhle systém "odborných" komisí je nesmyslný právě proto, že jsou sestavovány politicky. Odborný pohled a politický pohled jsou zcela rozdílné dimenze, což neznamená, že jeden je lepší a jeden horší. Myslím, že pokud Rada potřebuje odbornou radu, má se dotázat odborníka a zaplatit za to. Ostatně třeba v případě potřeby právního názoru také nemá k dispozici žádnou "právní komisi", ale prostě se najme advokát. A tam kde se rozhoduje politicky, má to udělat sama na svou politickou odpovědnost. Ale to tady asi nevyřešíme.

Ano, nějakou podobnou odpověď

Ano, nějakou podobnou odpověď jsem od Vás čekal. Je to zcela ve Vašich běžných intencích : Za vše můžou ostatní, nebo Ti co tu byli před Vámi, nebo alespoň systém... Ani kapička sebereflexe.

Dobrý den, pane Holý, já jsem

Dobrý den, pane Holý,
já jsem z pozice místostarosty i radním a myslím, že myšlenka článku je zcela zřejmá. Když nákládám s vlastními finančními prostředky, přistupuji k tomu vždy v průměru zodpovědněji a efektivněji, než když rozhoduji o cizích financích. To není o kompetenci, erudici nebo čemkoliv jiném, to je prostě vlastnost systému - proto nefungoval komunistický ekonomický model centrálního řízení. My dneska necháváme úředníky a politiky rozhodovat o příliš mnoha agendách, do kterých jim vskutku nic není. Pod mantrou "co občan to pitomec" dnes socialisti chtějí rozhodovat o všem. My se na radě samozřejmě snažíme rozhodovat co nejlépe, ale pouze na základě informací, které k danému tématu máme.

S pozdravem,

Roman Jandík
Místostarosta

Tak mne by POUZE zajimalo,

kdy se debata zase stoci zpet k busu cislo 359!

Je to zde pekna diskuze, jenze nikdo - ani sotva plnolety AUTOR clanku - neodpovida. V debate jsme se dostali az ke kulture a co tedy kultura v MHD? :) To, ze natrase chybi zastavky, ze bus je v tomto rozsahu zcela nesmyslny?

Debata zacala cca v rijnu lonskeho roku, mame srpen dalsiho roku = mame zcela podivny bus s chybejicimi zastavkami. Obcan na to vytrestene zira a radni jen krci rameny a podavaji podivne odpovedi. Roztocka klasika.

359 a vlakové výluky roku 2014

Linka 359 byla HODNĚ NEŠŤASTNĚ uvedena v provoz právě ve chvíli, kdy byl na tři měsíce zrušen spoj do Holešovic - do Libně. V květnu byl spoj obnoven a následovala další výluka. Nyní je další výluka. A v plánu je rekonstrukce Negrelliho viaduktu=žádné spoje na Masarykovo nádr.=náhrady na Hl. nádraží. VÝSLEDEK: Linka 359 není využívána ať lidmi z Únětic či z Roztok k dopravě na nádraží. Pokud potřebuji někam do Prahy jezdit na čas, nemohu se spoléhat tento rok na vlak a neplánovaně čekat někde na trati. A pak jízdní řád této linky mě k dopravě na nádraží po ránu přijde naprosto nesmyslný. DOTAZ: Můžete mi vysvětlit, jak byl navržen jízdní řád? Po ránu, kdy je potřeba se na vlak dostat jezdí po hodině a půl a přes den každou hodinu?

Zemědělská univerzita

Spojení se Suchdolem bylo mj. zamýšleno i pro usnadnění cesty zaměstnancům a studentům Zemědělské univerzity z Roztok, aby nemuseli přestupovat v Podbabě... Nicméně příjezdy do Suchdola v 7:38 a pak až 8:53 tomu moc neodpovídaji...

Michale

a kolik tak zamestnancu a studentu z Roztok a Únetic to dela? Vi to nekdo?

Ono - pokud by chtel nekdo operovat timto cislem Zemedelske univerzity, tak at je prosim pekne doplneno dalsi cislo a to jest to, kolik obcanu z R. a Úň. by vyuzivalo zastavku u kruhaku (ano, tam co stoji onen supermarket, jehoz jmeno se nesmi vyslovit).

Ale zadna takova cisla nikde videt neni.

Nejmenovaný LIDL

Zastávku u supermarketu chtěly všechny obce z okolí a jednalo se s Ropidem už v únoru roku 2010 - cituji:
"Přítomní zástupci obcí požadují zajistit dopravní spojení z regionu do Suchdola vytvořením přestupního
terminálu v areálu supermarketu LIDL u Horoměřice. Změnou tras a zastávek linek PID (316, 355, 356 a 359), které by se nově sjížděly v tomto přestupním bodě, by se výrazně zkrátila dojezdová doba z obcí do MČ Praha-Suchdol, kam dojíždějí cestující k lékaři, do obchodů či do škol. ROPID však s
tímto navrhovaným řešením příliš nesouhlasí. Bylo by zapotřebí vypravit další vozidla, prodloužila by se
doba jízdy při přímých cestách z regionu do konečné zastávky v Dejvicích a bylo by také nutné vyřešit
ekonomickou bilanci, tedy kdo uhradí ztrátu vzniklou odklonem spojů linek PID 316 a 356 (1 spoj je delší o 800 metrů). Celkový nárůst by pak za všechny spoje činil cca 110 000 Kč. Dle vyjádření ROPIDu by měly být nové zastávky u supermarketu LIDL použitelné i pro kloubové autobusy, o jejichž nasazení na vybrané spoje linky PID 316 se bude jednat v průběhu letošního roku (na jaře se bude konat zkušební jízda tímto typem vozu)."
Lidl nakonec nechtěl obětovat pro autobusové zastávky velkou část svého parkoviště, takže tam nezajíždí ani ta 355 a 359, které jedou kolem a nemají tím pádem víc vozokm. Další pokus, snad už úspěšný se rýsuje, až vedle postaví HM Tesco.

Michale,

no rok 2010 je uz trochu pase.

Zijeme v roce 14 a bus 359 se na techto strankach zacal resit v roce 13. Situace v doprave se za tri-ctyri roky zmenila a vyjadreni z 2/2010 je obcanum, kteri potrebuji zastavku u kruhaku vedle supermarketu celkem sumak, ze.

Efekt(ivita)

Neefektivní není záměr po Roztokách linku zavést, ale jeho realizace od chlapců z ROPIDu. Výsledek je ten, že se autobus vyhýbá všem místům, kam by roztočtí potřebovali, a v časech, kdy ho nepotřebují, a vůči obslouženým místům prapodivně bloudí po městě (ještě závlek na L. Hradec, to by byla teprve pecka). Místo jednoho malého úsporného autobusu zbytečně lítají dva, sice taky malé, ale rozhodně ne úsporné (pro řidiče ale parádně vyležené peníze, obzvlášť odpolední "vyjížďák" 359/2 je jedna z nejoblíbenějších šichet). A nárazové přetěžování a zpožďování ranních spojů na 340 a 350 stejně neřeší. Hlavně že si chlapci z ROPIDu udělali čárku, že splnili, a naplnili své šotoarchívy kvalitními fotografickými záběry.

Řešení je vybodnout se na ROPID a vzít problematiku do vlastních rukou, stejně jako přívoz do Klecan.

Dnes rano, v 8.40

zazil prihlizejici obcan neuveritelnou situaci!

Do autobusu cislo 359 nastupovalo odhadem 20 osob NAJEDNOU ! Tato v Roztokach prapodivna vec nastala na zastavce u benzinky. Mno, to jsme tu jeste nevideli a brzy zase neuvidime.
Jedine, ze by linku opravdu zacaly vyuzivat vsechny mistni materske skolky a ty male deticky jezdily sem a tam, aby Ropidu tu 359 vyuzily, tak jako dnes !:) Kampak asi jely? Na vylet na Suchdol?:):):):)

Dobrý den, v článku neříkám,

Dobrý den,

v článku neříkám, že jediným řešením je zrušení linky, nadhodil jsem diskuzi o tom, že se s těmi financemi dá vynaložit lépe. Město má smluvní minimum 35 tisíc korun měsíčně, což znamená, že si dopravce může následně říci o víc peněz. Pokud by se spoj přehodnotil na trasu až do Dejvic, mohl by být i více výdělečný, tudíž by na něj město nemuselo platit tolik. To bude řešit koalice až po volbách. Samozřejmě je i možná dohoda o úplném zrušení spoje a následné rozumnější investici do dvou zbylých linek. To je zatím ve hvězdách.
Jinak se omlouvám, že odpovídám s takovým zpožděním.
S pozdravem

Roland Mádlo

Rolande,

dobry den.
1. Aby byl spoj vice vydelecny, mozna by stacilo prosadit napr. vice zastavek, ze. To uz tu resime s Vasim kolegou Jandikem radu mesicu. Samozrejme trasa do Dejvic je nutnosti, nikdo nepochyboval (pred uvedenim linky do provozu), ze do Dejvic ten bus nebude jezdit.
2. To, ze neodpovidate, obcana prekvapuje a to zvlast, kdyz jste si vzal dopravu v ODS na starost, jak nam zde napsal pan Jandik.
3. Probehlo zde mnozstvi dotazu, tudiz obcane cekaji, ze na ne postupne (a brzy) odpovite. Myslim, ze ty dotazy naprehlednete, jsou v kazdem prispevku a volic tedy dost ceka, jak se k tomu postavite. Nektere jsou lehke, napr. jizdne v tomhle busicku, ze. Jine jsou na delsi odpovedi, ale kdyz uz mate tu dopravu na starost, tak jste asi odbornik a mate vize, ne?

Rolande,

jeste rada: mozna staci prohlednout si fejsbůk, ze. Aneb posledni dobe (od konce srpna, s nakreslenim car pani Kousalikove) staci, kdyz budete obcany informovat, jak to vypada s pruhama pro taxiky, kterych roztocni obcane, jedouci rano do prace a do ustavu, opravdu MAXIMALNE vyuzivaji. Kdyz uz jste si vzal tu dopravu na starost, tak obcan (a Vas mozny volič) ceka presne info, co se kde resi, jak se to resi, zda se to vubec resi, co muze obcan delat, kam Praze 6 napsat, co kde podepsat (existuje napr. nejaka petLice?), no atd.

359

Co takhle udělat linku 359 okružní, z Nádraží Roztoky by pokračovala na kruhák pod Suchdol a tam nahoru. Jedná se o necelých 6 kilometrů. vytížení by stouplo určitě aspoň v úseku Roztoky - zastávka Roztocká na Kamýcké ulici, kde by bylo možno přesednout na jinou linku směr Dejvická, kterých jezdí habaděj. Navíc by odpadly starosti s otáčením autobusu... A pro začátek by ji možná stačilo provozovat v jednom směru (nejspíš po směru hodinových ručiček.

ODRAZ 10/2014

Vzhledem k tomu, ze Odraz 10/2014 jiz maji obcane davno precteny, ale zde stale jeho el. verze neni, budu citovat:

Od začátku září platí na územi Prahy 6 nové značení jízdních pruhů.

Pan starosta se mýlí, pruhy byly nakresleny 28.8 a od toho dne platí.

Další citace:
Toto opatření, ktere s námi bohužel nikdo nekonzultoval .... a pokračování: Na celé záležitosti mě nejvíce zarazila skutečnost, že jakákoliv opatření s námi nejsou dopředu diskutována. Dokonce o nich ani nejsme informovani. Z těchto důvodů budu iniciovat schůzky s kolegy starosty okolních obci a městských částí s tím, abychom ve věci řešení dopravní dostupnosti Prahy postupovali společně ....

Panu starostovi celá situace došla až teď? Když mu občané měsíce (od června minimálně) říkají, že je to OBRprůšvih?
Opozice též nedělá nic? Mesice zde opozice rika, ze neni potreba postupovat spolecne s dalsimi obcemi regionu, ze neni treba resit busicek cislo 359 SPOLECNE?

Obcanvi se chce pokyvat hlavou a rict: Ja Vam to rikal. Roztocka klasika, Kocourkov hadr.

Dobrý den, omlouvám se,

Dobrý den, omlouvám se, volební zpravodajství nás trochu vyšťavilo, Odraz 10 bude brzy. Děkuji. TŠ

To nevadi:)

Pane Salamone,

to prece tolik nevadi, ze se e-Odraz opozdil.

Vadi vety pana starosty a to, ze se v situaci jiz mnoho mesice nic nedeje/nedelo a to napric vsemi, kteri s tim maji cokoliv spolecneho.

Aneb dnes a vcera pohoda bez zapnutych semaforu! Jsou ty semafory vypnuty schvalne? Nebo maji poruchu? Dozvi se to bezny obcan? Bude ho uz konecne nekdo PRAVIDELNE informovat?

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
CAPTCHA
Pomocí kontrolního kódu ověřujeme, že jste člověk a bráníme se tak robotům ve vkládání spamu.